پ٫ اردیبهشت ۱۳ام, ۱۴۰۳

سفرهای داخلی نامحدود با بلیط ۴۹ یورویی در آلمان

ابتکار آلمان در ترویج حمل و نقل عمومی ستودنی است، این کشور طرح سفرهای داخلی نامحدود با بلیط ۴۹ یورویی را برای این هدف اجرایی کرده است.

به گزارش توریسم اینترنشنال،«دویچلند تیکت» دسترسی نامحدود به اتوبوس‌ها، متروها، قطارهای محلی و منطقه‌ای را در ازای اشتراک ماهانه ۴۹ یورویی فراهم می‌کند، تنها مورد استثنا در این میان استفاده از قطارهای سریع السیر است.

انجام سفر‌های نامحدود داخلی در آلمان با خرید اشتراک ماهانه‌ ۴۹ یورویی امکانی است که دولت این کشور از روز دوشنبه دوم مه ۲۰۲۳ برای شهروندان فراهم کرده است.

با اینکه از این امکان مسافرتی جدید به عنوان «انقلاب» یاد شده، اما سوال‌ها و تردید‌هایی را در خصوص هزینه و اثربخشی بالقوه چنین پروژه‌ای مطرح کرده است.

دولت آلمان با این ابتکار قصد دارد از شهروندان در مواجهه با تورم حمایت و همزمان استفاده از حمل و نقل عمومی و کم‌آلاینده را در این کشور ترویج کند.

«دویچلند تیکت» دسترسی نامحدود به اتوبوس‌ها، متروها، قطارهای محلی و منطقه‌ای را در ازای اشتراک ماهانه ۴۹ یورویی فراهم می‌کند؛ تنها مورد استثنا در این میان استفاده از قطارهای سریع السیر عنوان شده است.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی آورده است که اطمینان از موفقیت این پروژه با توجه به هزینه آن هنوز در هاله‌ای از ابهام است.

این در حالیست که فولکروایزینگ، وزیر حمل و نقل آلمان از این پروژه به عنوان «مهمترین اصلاحات حمل و نقل» در تاریخ کشورش یاد کرده و یک فعال محیط زیست نیز آنرا «انقلاب راه‌آهن» خوانده است.

انجمن پیمانکاران حمل و نقل عمومی آلمان انتظار دارد که دست کم ۱۶ میلیون مشترک جدید در این کشور ۸۴ میلیون نفری به جمع مشتریان اضافه شود.

در حال حاضر حدود ۷۵۰ هزار بلیت ۴۹ یورویی در آلمان به متقاضیان فروخته شده است، این تعداد بدون احتساب کاربرانی است که اشتراک عادی خود را به «دویچلند تیکت» تبدیل کرده اند.

چگونگی تأمین مالی پروژه یاد شده طی ماه‌های گذشته به موضوع اصلی بسیاری از بحث‌ها و گفتگوها در آلمان تبدیل شده بود؛ مسئله‌ای که راه اندازی بلیط و اشتراک ۴۹ یورویی را اندکی به تاخیر انداخت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، برای جلوگیری از افزایش بیشتر کسری بودجه شرکت ملی راه‌آهن آلمان (دویچه بان) که حدود ۳۰ میلیارد یورو تخمین زده می‌شود توافقی میان تشکیلات ایالتی و دولت فدرال منعقد شده است.

به موجب این توافق، هر یک از طرفین برای کاستن از بدهی‌ها موظفند سالانه ۱.۵ میلیارد یورو به شرکت ملی راه‌آهن آلمان کمک کنند.

مخارج مرتبط با سیستم حمل و نقل آلمان، بویژه هزینه راه‌اندازی این طرح صدای بسیاری از مخالفان دولت را درآورده است.

به گفته مایکل دانث، یکی از نمایندگان حزب دموکرات مسیحی، این هزینه باید «برای بهبود و نوسازی زیرساخت‌های راه‌آهن» مصرف می‌شد.

بنا به این گزارش، شبکه ریلی حمل و نقل آلمان در حال پیر و فرسوده شدن است و نیاز به سرمایه گذاری سالانه به میزان ۸.۶ میلیارد یورو در طول دهه آینده دارد.

شلوغی قطارها، تأخیرها، اشکالات فنی از جمله مسائلی است که این شبکه ریلی طی سال‌های اخیر با آن دست به گریبان بوده است.

در گزارش خبرگزاری فرانسه آمده است که تنها ۶۵.۲ درصد از قطارهای مسافت طولانی در سال گذشته میلادی به موقع به مقصد رسیدند.

این مشکلات بویژه از تابستان گذشته با طرح تخفیف ویژه برای سفر با قطارهای منطقه‌ای در آلمان بیش از گذشته آشکار شد.

شهروندان آلمانی به موجب این طرح امکان یافتند تا در ازای اشتراک ماهانه ۹ یورویی از وسایل حمل و نقل عمومی منطقه‌ای استفاده کنند.

کریستین بوتگر، محقق دانشگاه فنی برلین با این حال معتقد است که «مشکلات موجود در شبکه ریلی حمل و نقل آلمان بدون شک با راه حل کاهش بهای اشتراک‌ها حل نمی‌شود.»

از سوی دیگر، وزیر حمل و نقل آلمان احتمال افزایش قیمت بلیت را برای آنکه این ابتکار از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر باشد را رد نکرده است.

بیشتر بخوانید:

آلمان در آستانه رکود اقتصادی

آنگلا مرکل بالاترین نشان افتخار آلمان را دریافت خواهد کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *