س٫ اردیبهشت ۱۱ام, ۱۴۰۳

شکست سیاست های سخت گیرانه هنگ کنگ برای مسافران در ایام کرونا

با وجود افزایش تلاش های دولت هنگ کنگ تحت اجرای سیاست کووید-صفر روزهای گذشته بر تعداد بیماران مبتلا به امیکرون در این منطقه افزایش شدیدی پیدا کرده است.

به گزارش توریسم اینترنشنال و به نقل از الجزیره این در حالی است که دولت هنگ کنگ امکان ورود هر گونه مسافر برای بازدید و سفر را ممنوع کرده و طولانی ترین و سخت ترین قرنطینه های جهان را بر مسافرانی که پیشتر وارد این منطقه می شدند، اعمال کرد. حتی در حال حاضر مردم هنگ کنگ حق سفر تفریحی و غیر الزامی به سایر کشورهای جهان را نداشته و محدودیت های سنگینی در موردشان اعمال می شود.

علاوه بر این هنگ کنگ اقداماتی مانند ردیابی تماس تلفنی که با قوانین قرنطینه ها در تضاد بودند را اجرا و از تاکتیک آزمایش اجباری افراد استفاده می کرد و افرادی را که آزمایش آنها مثبت بود، به سرعت در بیمارستان بستری شده و افراد نزدیک و اعضای خانواده آنها نیز قرنطینه می شدند.

این موارد با وجود اینکه حدود دو سال اجرا شدند، اما هنوز هم نرخ واکسیناسیون در میان جمعیت عمومی این منطقه بسیار پایین و در بین سالمندان به شدت ناچیز است.

آخرین داده ها نشان می دهد که حدود ۴۰ درصد از جمعیت ۷۰ ساله و بالاتر ، حداقل یک دوز از این واکسن را تزریق کرده اند و فقط ۱۳ درصد از این گروه سنی واکسن را سه بار تزریق کرده اند.

طی دو هفته گذشته هنگ کنگ، بیش از ۶ هزار و سیصد مورد موارد ابتلای جدیدی را گزارش کرده است  و مقامات عنوان کرده اند شاید ماه ها برای مهار ویروس در هنگ کنگ طول بکشد و تنها راه حل کنونی هم انجام آزمایشات اجباری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *