س٫ اردیبهشت ۲۵ام, ۱۴۰۳

صدور بیش از ۱۰۰ گواهی مهارت به هنرمندان صنایع‌دستی دلگان

رئیس اداره گردشگری و میراث فرهنگی دلگان گفت:حدود ۱۰۰ نفر از هنرمندان صنایع‌دستی این ناحیه گواهی مهارت دریافت کردند.

به گزارش توریسم اینترنشنال،عیسی مزاری فرد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای استفاده از ظرفیت و توان بانوان دلگانی درحوزه سوزن دوزی تاکنون دوره های مختلف آموزشی سوزن دوزی در این شهرستان برگزار شده است.

وی عنوان کرد: ازآنجایی که ظرفیت گردشگری و همچنین حوزه سوزن دوزی کمک شایانی به اقتصاد منطقه و همچنین خانواده ها می کند بنابراین تصمیم گرفتیم دوره های مختلفی برای یادگیری و آموزش سوزن دوزی برای بانوان برگزار کنیم.

رئیس میراث فرهنگی دلگان همچنین از اعطای وام کارآفرینی برای بانوان خبر داد و گفت: بانوان سوزن دوز پس از یادگیری و دریافت گواهی مهارت جهت استفاده از وام کار آفرینی به بانک ها جهت ایجاد کارگاه اشتغالزایی معرفی می شوند.

به گفته این مسوول؛ تولید، بازاریابی و فروش محصولات صنایع دستی می تواند در کاهش بیکاری، فقرزدایی و ایجاد درآمد برای صنعتگران دستی و هنرمندان شهرستان و حتی روستاها و نیز بهبود تولید ملی و رونق صادرات غیرنفتی موثر باشد.

مزاری فرد با بیان اینکه تشویق و ترغیب عموم هنرجویان و علاقمندان و همچنین معرفی فرصت های شغلی می تواند زمینه اشتغال را فراهم کند، گفت: تمام تلاش اداره میراث فرهنگی بر این است تا گامی موثر برای حمایت در جهت حفظ و احیاء رشته های فعال و نیمه فعال این حوزه بردارد چرا که در این صورت صنعتگران تولیداتی که بر اساس معیارهای ملی با رعایت هویت و اصالت باشند را وارد عرصه رقابت خواهد کرد و این نیز مستلزم آموزش بازاریابی ست که در تحقق این موضوع تلاش می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *