پ٫ اردیبهشت ۱۳ام, ۱۴۰۳

صدور حدود ۲ هزار مجوز به هنرمندان صنایع دستی گلستان

رئیس اداره گردشگری و صنایع دستی گلستان در مصاحبه با خبرنگاران گفت: در سال جاری به منظور حمایت از هنرمندان و فعالان حوزه صنایع دستی، حدود ۲ هزار مجوز صادر شده است.

به گزارش توریسم اینترنشنال، محمدجواد ساوری شامگاه یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: با توجه به اهمیت حوزه صنایع‌دستی در حمایت از کالای ایرانی و بحث اشتغال‌زایی آن و پیگیری‌های انجام‌شده توسط کارشناسان صنایع‌دستی، در شش‌ ماهه نخست سال جاری ۸۷۵ پروانه تولید انفرادی، ۱۹ پروانه تولید کارگاهی و ۲۹ کارت شناسایی توسط این معاونت صادر و یا تمدید شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان بیان کرد: این تعداد مجوز برای متقاضیانی که دارای تخصص، تجربه و آشنایی به فرآیند تولید و توانایی ساخت محصول دریکی از رشته‌های صنایع‌دستی بوده‌اند، صادر و تمدیدشده است.

وی در زمینه نحوه فعالیت‌های کارگاهی و انفرادی بیان کرد: پروانه تولید انفرادی برای هنرمندانی است که برای خود اشتغال خانگی ایجاد کرده و در کارگاه‌های فعال خانگی خود محصولات صنایع‌دستی تولید و از طریق بازاریابی، نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌ها به فروش می‌رسانند.

ساوری گفت: همچنین پروانه تولید کارگاهی اختصاص به آن دسته از هنرمندانی دارد که در کارگاه خود حداقل یک نفر را مشغول به فعالیت کرده و محصولات صنایع‌دستی را به‌صورت عمده تولید و به بازار عرضه می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *