ج٫ اردیبهشت ۱۴ام, ۱۴۰۳
هواپیمای اسرائیلی در عربستان

فرود هواپیمای متعلق به رژیم صهیونیستی در خاک عربستان

بعد از عادی سازی میان رژیم صهیونیستی و عربستان ، هواپیمای شخصی متعلق به رژیم صهیونیستی در خاک عربستان فرود آمده که هنوز جزئیاتی از این هواپیما منتشر نشده است.

به گزارش توریسم اینترنشنال، شبکه خبری المیادین به نقل از شبکه اسرائیلی «کان» گزارش داد که این هواپیمای شخصی از نوع (T7-WZZ) بوده و در ریاض فرود آمده است. هنوز مشخص نیست که این هواپیما حامل چه کسانی بوده و برای چه منظوری وارد خاک عربستان شده است.

عربستان سعودی در راستای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی چندی پیش خبر داد که آسمان خودش را به روی «همه وسایل حمل و نقل هوایی» که مقررات‌های هوایی این کشور را رعایت کنند، گشوده است.

اداره کل هواپیمایی کشوری عربستان سعودی اعلام کرده که ریاض این تصمیم را «برای تکمیل کردن اقدامات لازم جهت تحکیم جایگاه عربستان به عنوان قطب جهانی متصل‌کننده سه قاره و جهت تقویت ارتباطات هوایی بین‌المللی» اتخاذ کرده است.

از سوی دیگر، نتایج یک نظرسنجی جدید در آمریکا نشان می‌دهد که اکثر مردم عربستان، امارات و بحرین مخالف عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند.

«عریب الرنتاوی» رئیس مرکز مطالعات سیاسی قدس در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین گفت که نظرسنجی جدید انجام شده توسط «مرکز واشنگتن» نشان می‌دهد که فقط ۲۰ درصد سعودی‌ها و ۱۹ درصد اماراتی‌ها موافق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند.

الرنتاوی در این خصوص گفت: در بحرین شمار مخالفان با توافق عادی سازی روابط بین بحرین و اسرائیل موسوم به توافق ابراهیم به ۷۱ درصد رسیده است و فقط ۲۵ درصد بحرینی‌ها موافق عادی سازی هستند. در عربستان نیز فقط ۲۰ درصد سعودی‌ها موافق عادی سازی و ۷۶ درصد آن‌ها مخالف این روند هستند.

در امارات نیز که بیشترین رغبت را به عادی سازی دارد و آغازگر این روند بوده است، فقط ۱۹ درصد مردم این کشور موافق عادی سازی بوده و سه چهارم اماراتی‌ها با آن مخالف هستند.

نظرسنجی «مرکز واشنگتن» که در مارس ۲۰۲۲ انجام شده، حاکی از آن است که مخالفت مردمان کشور‌هایی که توافقات ابراهیم را امضا نکرده اند، بسیار بیشتر است.

در نوامبر ۲۰۲۰ نسبت کسانی که به این توافقات دیدگاهی بسیار منفی داشتند، در لبنان ۴۱ درصد بوده که این میزان در مارس گذشته به ۶۶ درصد افزایش یافته است.

در مورد برقراری روابط تجاری و ورزشی در سطح غیر رسمی با رژیم صهیونیستی حدود ۸۰ درصد مردم در امارات، عربستان، مصر و اردن با آن مخالفت کرده‌اند. ۵۰ درصد از مردم عربستان و ۴۷ درصد از اماراتی‌ها به شدت با برقراری چنین روابطی مخالفت کرده‌اند.

هم اکنون میزان مخالفت با برقراری روابط تجاری یا ورزشی با رژیم صهیونیستی در بحرین ۵۸ درصد، در عربستان ۶۰ درصد و در امارات ۵۵ درصد است.

همچنان میانگین اعتراض به برقراری روابط تجاری یا ورزشی با رژیم صهیونیستی در مصر ۸۵ درصد و در اردن ۸۷ درصد است و این با وجود روابط رسمی بسیار طولانی این کشور‌ها با «اسرائیل» است. این میزان اعتراض هنوز از کشور‌هایی که هیچ رابطه‌ای اعم از رسمی و غیر رسمی با «اسرائیل» ندارند، نیز بیشتر است.

️۹۴ درصد از کویتی‌ها و ۹۳ درصد از مردم لبنان که در این نظرسنجی قرار داشته‌اند با این ایده مخالفت کرده و ۷۷ درصد از لبنانی‌ها و ۸۸ درصد از مردم کویت با این ایده به شدت مخالفت نموده‌اند.

بیشتر بخوانید:

بازگشایی خطوط هوایی عربستان به روی پروازهای اسرائیلی

بی توجهی گردشگران «اسرائیلی» به هشدارهای تل‌آویو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *