پ٫ اردیبهشت ۱۳ام, ۱۴۰۳

مرمت و بازسازی ۸ بنای تاریخی در استرآباد

رئیس اداره گردشگری و میراث فرهنگی استرآباد اعلام کرد:با بوجه اختصاص داده شد،۸ بنای تاریخی در این شهرستان مرمت و بازسازی شد.

 

به گزارش توریسم اینترنشنال،محمدجواد ساوری عصر امروز در جمع خبرنگاران از ساماندهی، مرمت و احیاء ۱۵ پروژه مرمتی و تهیه و تکمیل سه طرح مطالعاتی در استان طی سال جاری خبر داد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تعداد سه طرح مطالعه در روستاهای شاهکوه گرگان و فارسیان آزادشهر و همچنین بافت تاریخی گمیشان با اعتبار ۵ میلیارد ریال در دست تهیه و تکمیل است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: در این مدت ساماندهی، مرمت و احیاء تعداد هفت پروژه از محل اعتبارات ملی و استانی با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال اجرایی شد.

وی افزود: این پروژه‌ها شامل امامزاده نور (ع) گرگان، بقعه آق‌آباد علی‌آبادکتول، حمام بالاجاده کردکوی، ساختمان گمرک بندر گز، ساماندهی قسمتی از جداره محله سرچشمه واقع در شهر تاریخی استرآباد (گرگان)، ساماندهی جداره و نمای خانه گوکلانی گمیشان و بهسازی سیستم الکتریکی و مکانیکی مدرسه تقوی گرگان بود.

ساوری با اشاره به پروژه‌های مرمتی از محل تسهیلات کمک‌های فنی و اعتباری با همکاری بخش خصوصی، گفت: از ابتدای سال جاری تعداد هشت پروژه واقع در شهر تاریخی استرآباد (گرگان) با ارائه تسهیلات به مبلغ ۷۶ میلیارد ریال از منابع استانی درروند عملیات مرمت و احیاء قرار دارد.

وی بیان کرد: این هشت بنای تاریخی شامل خانه احمددوست (کتولی) واقع در محله دوشنبه‌ای، خانه قاسم‌پور واقع در محله سرچشمه، خانه میرکاظمی واقع در خیابان شهدا، خانه عطایی واقع در محله سرچشمه، خانه هروی واقع در خیابان شهدا، خانه احمددوست (غفاری) واقع در محله دوشنبه‌ای، خانه اورسجی واقع در محله باغ‌شاه و خانه قوانلو واقع در خیابان شهدا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *