ی٫ اردیبهشت ۱۶ام, ۱۴۰۳

معرفی ۵ غذای مناسب برای سفر

غذا یکی از ازکان مهم سفر محسوب می شود که چنانچه به آن توجه نکنید می تواند موجب بیماری و بروز دیگر مشکلات در سفر شود.غذایی که در سفر یا در جاده قرار است از آن استفاده کنید باید حد الامکان مضر نباشد تا موجب کسالت شود و از سوی دیگر انرژی لازم را برای شما فراهم کند و در آخر مهمترین فاکتور غذا های مسافرتی این است که سریع و بدون دردسر تهیه شوند.

در  ادامه به شما ۱۳ غذای مسافرتی را پیشنهاد میکنیم که تمامی فاکتور های بالا در ان وجود داشته باشد.

لیست غذاهای پیشنهادی برای سفر با ماشین

اگر شما هم از علاقه مندان به سفر جاده ای هستید، ‌می‌دانید که به همراه داشتن یک غذای خانگی و سبک بهترین انتخاب است. پیدا کردن یک رستوران بین‌راهی که تمام موارد بهداشتی را رعایت کند، در همه جا امکان‌پذیر نیست. بنابراین با همراه داشتن غذای خانگی هم از مسیر لذت خواهید برد و هم هر زمان که مایل بودید ‌می‌توانید غذای خود را صرف نمایید. در ادامه لیست غذاهای پیشنهادی برای سفر زمینی را به شما معرفی ‌می‌کنیم.

۱.فلافل

این غذای ساده طرفداران زیادی دارد، زیرا هم بسیار خوشمزه است و هم تهیه آن ساده و سریع است و به همین دلیل در لیست غذاهای پیشنهادی برای سفر قرار گرفته است. از مزایای دیگر این غذا این است که دیر فاسد ‌می‌شود و به دلیل ترکیبات آن که عمدتا از نخود کوبیده شده به همراه کمی ‌پیاز و ادویه تشکیل شده است، انرژی مورد نیاز شما را در سفر تامین ‌می‌کند. همچنین اگر فرصت کافی برای تهیه فلافل خانگی را ندارید، ‌می‌توانید از فلافل‌های نیمه آماده خریداری نمایید و آنها را سرخ کرده و یک ساندویچ خوشمزه برای سفر تهیه نمایید.

فلافل
فلافل

۲.کوکو سبزی

تمام انواع کوکو برای سفر مناسب هستند، اما پرطرفدارترین کوکو، همان کوکو سبزی معروف است. برای تهیه این غذای خوشمزه شما به سبزی کوکو، تخم مرغ و ادویه نیاز دارید. همچنین به شما پیشنهاد ‌می‌کنیم که بهتر است کمی‌ گردوی خرد شده به کوکو اضافه نمایید، تا هم خوشمزه‌تر شود و هم انرژی بیشتری به شما بدهد.

کوکو سبزی
کوکو سبزی

۳.سیب زمینی و تخم مرغ آب پز

این غذای به ظاهر ساده علاوه بر اینکه بسیار مقوی است و انرژی مورد نیاز شما را تامین ‌می‌کند، ماندگاری زیادی هم دارد و ‌می‌توانید بدون نگرانی این غذا را به همراه ببرید. آماده کردن این غذا از عهده هر کسی بر‌می‌آید و به همین دلیل مخصوصا برای کسانی که حوصله و وقت آشپزی ندارند، بسیار مناسب است. و به دلایل گفته شده در لیست غذاهای پیشنهادی برای سفر جای می گیرد.

سیب زمینی و تخم مرغ
سیب زمینی و تخم مرغ

۴.الویه

سال‌هاست که ساندویچ الویه پایه ثابت بسیاری از مسافرت‌ها و پیک نیک‌هاست. ‌می‌توان گفت که این غذا مورد پسند همه افراد است و گرچه درست کردن آن کمی ‌زمان‌بر است اما قطعا ارزش آن را دارد. برای تهیه الویه به سیب زمینی و تخم مرغ آب پز شده، خیارشور، ژامبون یا مرغ، سس مایونز و سایر افزودنی‌های دلخواه نیاز دارید.

به دلیل وجود سس در این غذا دقت داشته باشید که این غذا را باید در مدت کوتاهی مصرف کنید تا فاسد نشود، مگر اینکه همراه خود یخدان داشته باشید که در این صورت ‌می‌توانید مدت بیشتری این غذای خوشمزه را که مدت‌هاست جای خود خود را در لیست غذاهای پیشنهادی برای سفر پیدا کرده است، نگهداری نمایید.

الویه
الویه

۵.انواع ساندویچ

انواع ساندویچ سرد ‌می‌تواند گزینه مناسبی برای قرار گرفتن در لیست غذاهای پیشنهادی برای سفر باشند. کمی‌ ژامبون به همراه گوجه، خیارشور و کاهو یک ساندویچ سبک برای سفر خواهد بود. همچنین اگر به غذاهای سالم‌تر علاقه دارید، ‌می‌توانید ساندویچ تخم مرغ آب پز، ساندویچ پنیر، خیار و گوجه و یا حتی ساندویچ تن ماهی را انتخاب نمایید.

ساندویچ
ساندویچ

لیست غذاهای پیشنهادی برای سفر با هواپیما

اول از همه باید این نکته را بپذیریم که کیفیت غذای هواپیما با هزینه پرداختی نسبت مستقیمی ‌دارد. در پروازهای ارزان قیمت و اکونو‌می ‌نباید انتظار کیفیت بالایی از غذای هواپیما داشته باشید. مسمویت غذایی در هواپیما را باید بسیار جدی گرفت، به همین دلیل عده ی زیادی هستند که بیشتر تمایل دارند، غذای خود را در منزل و یا در فرودگاه صرف نمایند.

اما در پروازهای طولانی، غذا نخوردن در طول پرواز ممکن نیست. بنابراین باید تا جای ممکن سعی کنید غذاهای سالم و مناسبی میل نمایید. مصرف میوه در طول پرواز ‌می‌تواند انتخاب مناسبی باشد زیرا به تامین آب مورد نیاز بدن کمک ‌می‌کند. آجیل‌ها و مغزهای کم نمک نیز که برای تامین انرژی بدن مناسب هستند به همراه غذاهای پروتئینی و کم چرب از جمله غذاهای پیشنهادی برای سفر هستند.

در نظر داشته باشید که بهتر است قبل و هنگام پرواز از مصرف کافئین زیاد پرهیز نمایید. همچنین مصرف نوشیدنی‌های گازدار نیز به مسافران توصیه نمی‌شود. همچنین بهتر است که قبل از پرواز غذاهای چرب و سنگین و سرخ کرده نیز مصرف نکنید.

غذا در هواپیما
غذا در هواپیما

لیست غذاهای پیشنهادی برای سفر در محل اقامت

در صورتی که محل اقامت خود را از میان ویلاها، سوئیت ها و اقامتگاه هایی که دارای آشپزخانه هستند انتخاب کرده‌اید، ‌می‌توانید وعده‌های غذایی را خودتان آماده نمایید، که به این صورت علاوه بر اینکه از لحاظ اقتصادی نیز به صرفه تر خواهد بود، از نظر بهداشتی نیز بسیار مطمئن‌تر بوده و خیال شما را راحت ‌می‌کند. شما می توانید به سادگی انواع محل اقامت همراه با آشپزخانه را در سایت اتاقک بیابید.

کافیست تا اندکی از لوازم ضروری آشپزی را به همراه خود ببرید تا به سادگی از طعم غذاهای خانگی در سفر لذت ببرید. در ادامه قصد داریم چند نمونه ساده از غذاهایی که در سفر ‌می‌توانید آماده نمایید را با هم مرور کنیم و لیست غذاهای پیشنهادی برای سفر را تکمیل نماییم.

جوجه کباب

حتما شما هم با این قانون نانوشته آشنایی دارید که در مسافرت و یا پیک نیک حتما یک وعده جوجه کباب باید وجود داشته باشد! این غذا قطعا در لیست غذاهای پیشنهادی برای سفر جای می گیرد. تهیه این غذا بسیار ساده است و کافی است تکه‌های مرغ را با ادویه جات دلخواه مزه‌دار کرده و سپس کباب نمایید.

هرچند ‌می‌توان در فروشگاه‌های محصولات پروتئینی جوجه مزه دار شده را خریداری نمود، ولی به دلیل رعایت بیشتر بهداشت توصیه ‌می‌کنیم اگر از رعایت بهداشت در مغازه‌ها اطمینان ندارید، آماده سازی جوجه را خودتان بر عهده بگیرید.

جوجه کباب
جوجه کباب

انواع املت

بهترین پیشنهاد برای صبحانه و یا برانچ در سفر تهیه یک املت خوشمزه است. این غذا که به سرعت و آسانی تهیه ‌می‌شود، باب میل تمام خانواده‌های ایرانی است. بی‌شک اولین انتخاب املت سنتی ایرانی با تخم مرغ و گوجه فرنگی است، اما ‌می‌توانید کمی ماجراجوتر باشید و مخلفات دیگری چون ژامبون، ذرت و فلفل سبز به همراه کمی ‌پنیر به املت خود بیافزاید و دنیای جدیدی از مزه‌ها را کشف کنید.

املت
املت

لوبیا پلو

لوبیا پلو یکی از غذاهای اصیل ایرانی است که بی شک در لیست غذاهای پیشنهادی برای سفر قرار ‌می‌گیرد. این غذا که تمام کدبانوهای ایرانی به آن علاقه دارند، عطر و بوی بسیار خاطره انگیزی دارد و همه از آن لذت ‌می‌برند. این غذا علاوه بر اینکه یک گزینه بسیار مناسب برای طبخ در سفر و هنگام اقامت است، ‌می‌تواند حتی گزینه ی مناسبی برای طول مسیر نیز باشد.

لوبیا پلو
لوبیا پلو

ماهی

در صورتی که به شمال و یا جنوب ایران سفر کرده‌اید، ماهی تازه را به هیچ وجه از دست ندهید. ‌می‌توانید ضمن قدم زدن در بازارهای محلی، ماهی صید روز را خریداری نموده و آن را به صورت کبابی و یا سرخ شده طبخ نمایید. هنگام خرید ماهی دقت نمایید تا ماهی سالم و بدون هیچ گونه علائم فساد باشد.

ماهی
ماهی

ماکارونی

اگر شما از عاشقان این غذای خوشمزه هستید، حتما قبول دارید که خوردن آن در سفر بسیار لذت‌بخش است. آماده سازی این غذا برای کدبانوهای ایرانی آسان است و همه به خصوص کودکان از خوردن این غذا لذت ‌می‌برند. برای تهیه سس ماکارونی راه‌های زیادی وجود دارد و هر کس بسته به سلیقه خود ‌می‌تواند این غذا را آماده نماید.

ماکارونی از لیست غذاهای پیشنهادی برای سفر
ماکارونی از لیست غذاهای پیشنهادی برای سفر

سخن آخر

امیدواریم با مطالعه مقاله لیست غذاهای پیشنهادی در سفر به اهمیت سلامت غذا در سفر پی برده باشید و متوجه شده باشید که گزینه‌های بسیار ساده و خوشمزه ای برای تغذیه سالم در سفر پیش روی شماست. در صورتی که گزینه‌های دیگری مد نظر دارید، ‌می‌توانید آنها را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *