پ٫ فروردین ۳۰ام, ۱۴۰۳

نجات گردشگران غرق‌شده در تالاب چغاخور

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: ۵ گردشگر علی‌رغم هشدارهای قبلی در تالاب بین‌المللی چغاخور مشغول تیوب‌سواری بودند که با شکستن بخشی از یخ سطح تالاب غرق شدند و در نهایت با تلاش مردم و امدادگران نجات یافتند.

به گزارش توریسم اینترنشنال،مسعود مثنوی گفت: عصر امروز، جمعی از گردشگران علی‌رغم هشدارهای قبلی در تالاب بین‌المللی چغاخور مشغول تیوب‌سواری می‌شوند که بخشی از یخ به علت کم بودن ضخامت می‌شکند و پنج نفر از گردشگران در آب سرد تالاب غرق می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری افزود: ساعت ۱۶:۱۰ این اتفاق به همکاران ما در بروجن اطلاع‌رسانی می‌شود و ساعت ۱۷:۵۸ عملیات به پایان می‌رسد اما حاضران در میدان زمان دقیق حادثه را ۲ ساعت قبل یعنی حوالی ساعت ۱۵ اعلام کردند.

وی ادامه داد: گردشگران با دیدن این اتفاق با کمک طناب‌های طبیعی مانند شال‌گردن و … به افراد گرفتار در آب سرد کمک می‌کنند و موفق می‌شوند چهار نفر از این گرفتاران را نجات دهند.

مثنوی بیان داشت: اما مردی حدودا ۵۰ ساله اهل استان اصفهان با فرزندش روی تیوب شناور به نیمه‌های تالاب یعنی فاصله ۲۰۰ متری از ساحل می‌رسند و از دسترس کمک مردم خارج می‌شوند و در همین حین گردشگران با نیروهای امدادی تماس می‌گیرند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ادامه داد: در این فاصله پدر درون آب می‌رود و تکه یخ شکسته و تیوبی که فرزندش در آن بوده را به سمت نقطه امنی هدایت می‌کند که با رسیدن نیروهای امدادی شامل سه تیم از امدادگران پایگاه نگین بروجن، تیم غواصی، تیم امداد جاده‌ای سولقان شهرستان کیار، تیم‌های اورژانس و آتش‌نشانی این پدر و پسر نیز نجات پیدا می‌کنند.

وی در پایان گفت: پدر و یکی از نیروی آتش‌نشانی بروجن به علت پایین بودن دمای آب و سردی هوا دچار سرمازدگی و به بیمارستان ولی‌عصر(عج) بروجن منتقل می‌شوند.

مثنوی در پایان افزود: توصیه می‌شود شهروندان و گردشگران از نزدیک شدن به سطح یخ‌زده تالاب‌های چغاخور و گندمان اکیدا خودداری کنند.

بیشتر بخوانید:

نجات جان چهار گردشگر در ارتفاعات ارجنک

آموزش چوقا بافی در اردل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *