د٫ اردیبهشت ۱۰ام, ۱۴۰۳

گفتگوی اختصاصی توریسم اینترنشنال با مدیر عامل کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی ایران

مدیر عامل کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی ایران در جریان هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته از اقدامات برجسته کانون در زمینه حمایت از فعالان حوزه گردشگری صحبت کرد.

به گزارش توریسم اینترنشنال ، محمد حسین صوفی، مدیر عامل کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی ایران در جریان برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته عنوان کرد: نمایشگاه این دوره را می‌توان به عنوان یکی از بزرگترین نمایشگاه هایی دانست که در ایران برگزار شده است و حتی می توان از آن به عنوان یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های گردشگری منطقه یاد کرد.

صوفی در توضیح فعالیت‌های کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در این نمایشگاه اینطور بیان کرد: به لحاظ اینکه نمایشگاه کنونی یک ماهیت گردشگری و توریستی به ویژه در حوزه بین المللی دارد، سعی کرده‌ایم در آن حضور فعالانه‌ای داشته باشیم. به تعبیر دیگر ما برای عرضه خدمات خود کانون کوچکی را در قالب غرفه‌ای که داریم به نمایشگاه آورده‌ایم. بر این اساس می‌توان گفت، تمام فعالیت هایی که در طول سال در کانون انجام می شود، در چند روز برگزاری نمایشگاه برای بازدیدکنندگان علاقه‌مند از غرفه‌مان هم انجام می‌شود.

صوفی در توضیح بیشتر فعالیت‌های کانون در قالب نمایشگاه مذکور عنوان کرد: ما روند صدور گواهینامه، صدور پلاک و حتی صدور کارنه را هم در نمایشگاه انجام می‌دهیم، ضمن آنکه سامانه ۰۹۶۲۹ را نیز به عنوان سامانه اطلاعات توریسم در اختیار علاقه‌مندان این حوزه قرار می دهیم. همچنین امداد خودرو، ماشین‌های تاریخی، کمپر، کاروان و ماشین‌های کلاسیکی را هم در نمایشگاه عرضه کرده‌ایم. در کنار اینها، فعالیت‌های فرهنگی، هنری، موسیقی‌های آئینی را هم اجرا می‌کنیم.

مدیر عامل کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی ایران در ادامه بر فعالیت‌های گسترده کانون در سطوح مختلف خارجی اشاره کرده و در توضیح این فعالیت‌ها نیز گفت: مسوولیت تمامی نمایشگاه‌های صنایع دستی و گردشگری در خارج از کشور به صورت کاملا انحصاری با کانون است و ما در کشورهای مختلف نمایشگاه‌های مختلفی را برگزار می کنیم. ضمن آنکه این اقدامات را متناسب با اهمیت نمایشگاه‌ها، متناسب با علاقه آژانس های داخلی و هتلدارانمان را انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به دستاوردهای گسترده کانون در زمینه برگزاری نمایشگاه‌های خارجی هم اینطور گفت: در رابطه با فعالیت‌هایمان در خارج از ایران می‌توان به مواردی مانند نمایشگاه فیتور اسپانیا، نمایشگاه صنایع دستی ترکیه اشاره کرد، ضمن آنکه پس از این نمایشگاه گردشگری برلین را برگزار خواهیم کرد و در سال آینده نیز در نمایشگاه بین‌المللی تاپ‌رسای فرانسه هم شرکت خواهیم کرد.

صوفی نمایشگاه‌‌های گردشگری داخلی و خراجی را فرصت بسیار مغتنمی برای عرضه خدمات گردشگری ایران و نشان دادن ظرفیت های داخلی کشورمان عنوان کرده و در باب این ظرفیت‌ها نیز گفت: ایران کشور بسیار بزرگی است. کشوری چهار فصل و متمدن است. کشوری با سابقه تاریخی و تمدنی تاریخی فراوان است. اساسا هر چه کشورهای متخاصم و دشمن می خواهند، کاری کنند که ایران دیده نشود، ظرفیت فرهنگی، تاریخی و تمدنی گسترده کشورمان مانع از پیشروی برنامه‌های آنها می‌شود. بر همین اساس، صنف‌های گردشگری جهان از این فرصت برای نشان دادن ایران استفاده کرده و توریست‌های زیادی به آن اعزام می‌کنند. در مقابل صنف‌های گردشگری ایران نیز سعی می‌کنند با حضور در این نمایشگاه توریست‌های بیشتری را به داخل ایران جذب کنند.پ

مدیر عامل کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی ایران در پایان صحبت‌هایش هم عنوان کرد: ما به عنوان نماینده حاکمیت و در عین حال بخش خصوصی می‌توانیم تسهیل‌گر فعالیت‌های فعالان حوزه گردشگری در داخل و خارج از کشور باشیم. خوشبختانه خیلی از موانع و بروکراسی حاکمی که در برخی از سازمان ها وجود دارد، در کانون حاکم نیست. ما به نمایندگی از وزارت میراث و گردشگری و صنایع‌دستی تسهیلاتی در سه بخش برای علاقه‌مندان و فعالان این حوزه تسهیلات فراهم می‌کنیم. صدور ویزا، ارائه یارانه و تسهیل شرایط برگزاری نمایشگاه خارجی از این موارد هستند.  به عنوان مثال، امسال هر کدام از غرفه های نمایشگاه فیتور برای ما حدود ۱۰ هزار یورو هزینه داشت، با این حال ما از هر یک از شرکت کنندگان مبلغ حداکثر ۳ هزار و ۵۰۰ یورو دریافت کردیم و به هر غرفه دار ۶ هزار و ۵۰۰ یورو یارانه دادیم.  در کنار این با توجه به تفاهمی که با وزارت خارجه و سفارتخانه‌های کشورهای خارجی در ایران داریم، به آسانی برای آنها ویزا صادر شده و امکان حضورشان در نمایشگاه‌های خارجی نیز فراهم می‌شود.

پایان پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *