ی٫ اردیبهشت ۹ام, ۱۴۰۳

گفتگوی اختصاصی معاون گردشگری استان سمنان با توریسم اینترنشنال

مهدی قاسم زاده، معاون گردشگری استان سمنان در جریان برگزاری هفدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران از اپلیکیشن مارکوپولو رونمایی کرد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، قاسم‌زاده در توضیح ارزیابی این نمایشگاه عنوان کرد: نسبت به سال گذشته فضای بهتری را برای ایجاد غرفه پیدا کردیم و طرح جاده ابریشم را در غرفه استانمان پیاده کردیم.

وی دلیل انتخاب طرح مذکور برای غرفه استان سمنان را تحت تاثیر انتخاب این شهر به عنوان نماینده شهرهای ایران در اتحادیه بین‌المللی شهرهای جاده ابریشم عنوان کرد.

قاسم‌زاده عنوان کرد برای حضور در نمایشگاه، به اندازه کافی حمایت های دولتی را داشته‌ایم، با این حال برای حضور پررنگ تر در این نمایشگاه، قطعا فعالان اقتصادی در استان‌ها که قصد دارند کالاهای خود را در نمایشگاه عرضه کنند، می‌توانند به عنوان حامیان مالی در این حوزه مشارکت کنند و ما در استان سمنان مشکل خاصی در این زمینه نداشته ایم.

وی به این موضوع اشاره کرد که فعالیت‌های گردشگری استان سمنان تا حدی به دوران پیش از زمان کرونا برگشته است با این حال نرخ خدماتمان هم در این مدت بسیار بالا رفته است و گردشگران تحت تاثیر این موضوع متحمل پرداخت هزینه های چند برابری شده اند. با این حال ما سعی کردیم تا با ارائه یارانه ها و یک سری از معافیت ها در حوزه گردشگری، ارائه خدماتمان را تا حد ممکن با قیمت پایین انجام دهیم. ولی این قضیه نیاز به تلاش بیشتری دارد تا نرخ خدمات مطلوب برای گردشگران و مسافران پایین آمده برای اینکه آنها هزینه کمتری را تقبل کنند.

معاون گردشگری استان سمنان در ادامه اظهاراتش عنوان کرد با توجه به نزدیک بودن تعطیلات نوروزی، یکی از استان هایی که جلسات ستاد سفر خود را به ریاست استاندار و به صورت منظم برگزار می کند، استان سمنان است. ما در سال جاری که به پایانش نزدیک می شویم، بیش از ۲۵ جلسه با حضور خود استاندار برگزار کرده ایم که چنین جلساتی در استان های دیگر کمتر دیده می شود.

وی در ادامه به معرفی اپلیکیشن مارکوپولو به عنوان یکی از اپلیکیشن‌های طراحی شده برای گردشگران و مسافران نوروزی استان سمنان، جهت تامین نیازهای غیرگردشگری مسافران و گردشگران پرداخت و عنوان کرد: به واسطه این اپلیکیشن مسافران جدا از بحث جاذبه های گردشگری، بحث اسکان و اقامت، می توانند تعمیرگاه های مجاز، داروخانه ها و نانوایی ها و فروشگاه ها را هم مشاهده و از آن ها استفاده کنند.

معرفی بسته های سفر از دیگر خدمات استان سمنان برای گردشگران عنوان شد. قاسم‌زاده این بسته ها به گردشگران کمک می‌کنند تا در زمانی که مسافر این استان هستند به کجاها بروند و از کجاها دیدن کنند.

پایان پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *