ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳
مجتمع آبگرم فردوس

احیا مجموعه آبگرم معدنی هلال فردوس

مجموعه آبگرم معدنی هلال فردوس به عنوان مکان گردشگری در کریدور ارتباطی مشهدالرضا(ع) باید شامل توجه ویژه ای شده و مجموعه ای گسترده ای ایجاد شود.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ مجموعه تفریحی و آب‌درمانی هلال فردوس با بیش از دویست سال قدمت در استان خراسان جنوبی و در ۲۰ کیلومتری شهر فردوس واقع است.  این مجموعه قطب گردشگری سلامت شرق کشور و بزرگترین مجموعه اقامتی استان خراسان جنوبی  است

آبگرم معدنی هلال فردوس از حیث تنوع مواد معدنی موجود در آب در رتبه نخست آبگرم‌های معدنی ایران قرار دارد.عمده مواد معدنی موجود شامل: کلراید سدیم، سولفات، منیزیم، بی کربنات، کلسیم، نیترات، فسفات و غیره است.

عصر امروز در جلسه‌ای با حضورمعاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی مشکلات این مجموعه مورد بحث و بررسی قرارگرفت.

علیرضا عباس‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید به مجموعه  آبگرم معدنی هلال فردوس توجه بیشتری شودبه بازدید استاندار از این مجموعه اشاره کرد و اظهار داشت: مجموعه آبگرم فردوس به عنوان یکی از مراکز مهم  تفریحی و گردشگری باید  بیشتر مورد توجه قرار گیرد .

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه مجموعه آبگرم معدنی هلال فردوس به عنوان یکی از نقاط هدف گردشگری مطرح بوده و  در کریدور ارتباطی مشهدالرضا(ع) واقع شده، ضرورت دارد نسبت به احیای آن اقدام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باید نسبت به جذب و معرفی سرمایه‌گذاری اقدام کند که بتواند مجموعه‌های مدرن پارک آبی، شهربازی، پیست اسب دوانی، پیست موتورسواری، کارتینگ و محل اقامت مدرن و به روزی با ۱۰۰ تخت در این حوزه بنا کند.

عباس‌زاده ادامه داد: بنابراین لازم است در این مجموعه نیازهای مسافرین برای چندین روز اقامت تأمین شود و بخشی  از آبگرم معدنی را نیز می‌توان در پارک آبی استفاده کرد.

وی بیان کرد: با ایجاد پارک آبی و مجموعه به هدف ممتاز گردشگری تبدیل شده و به مسافرین محور جنوب به مشهد به خوبی سرویس می‌دهد،  بنابر این جمعیت هلال حمر باید  با سرمایه‌گذار در خصوص ایجاد مجموعه‌های فوق به توافق برسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی تأکید کرد: دستگاه‌های متولی ابتدا باید طرح توسعه گردشگری مجموعه آبگرم معدنی هلال فردوس را تهیه کرده و سپس نسبت به جذب سرمایه‌گذار اقدام کنند تا مجموعه‌ای ممتاز در شرق کشور احداث شود.

عباس‌زاده با بیان این که بومگردی، مجموعه‌های سنتی و غیره با رونق گرفتن آبگرم هلال، توسعه می‌یابند، اظهار داشت: باید در این منطقه شرایط ایجاد سایت امداد اضطراری ویژه شرق کشور را نیز بررسی کرد.

وی ادامه داد: سوله‌های ساخته شده در این سایت در موقعیت‌های بحرانی کاربرد ویژه‌ای خواهند داشت و در شرایط عادی هم می‌توانند در اختیار عموم قرار گیرند.

بیشتر بخوانید:

ثبت آثار تاریخی خراسان جنوبی در فهرست میراث جهانی یونسکو

مجموعه تاریخی شوکت آباد بیرجند بهسازی می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *