پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳
جنگل های هیرکانی

برگزاری آیین بزرگداشت جنگل‌های هیرکانی در مازندران

آیین بزرگداشت جنگل های هیرکانی در دانشگاه آزاد سوادکوه مازندران به همت اداره کل میراث فرهنگی مازندران برگزار خواهد شد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ مهدی ایزدی اظهار داشت: جشن بزرگداشت جنگل‌های هیرکانی به‌ عنوان میراث جهانی ثبت شده در لیست سازمان جهانی یونسکو ۲۰ تیر در دانشگاه آزاد شهرستان سوادکوه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: معرفی شبکه سازمان‌های مردم نهاد استان‌های هیرکانی، برنامه‌های آینده این شبکه در حفاظت جنگلهای هیرکانی و کارگاه آموزشی گردشگری پایدار و مسئولانه در سایت‌های ثبت شده هیرکانی در یونسکو با حضور ذی‌نفعان تأثیرگذار ملی و محلی از جمله برنامه‌های آیین نکوداشت «هیرکانی، میراث جهانی» است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی مازندران با اشاره به وجود ۶ لکه جنگل‌های هیرکانی در مازندران گفت: جنگل بولا در شهرستان ساری، جنگل واز در شهرستان نور، الیمستان در شهرستان آمل، جنگل کجور شهرستان نوشهر، خشکه‌داران شهرستان تنکابن و چهار‌باغ شهرستان چالوس در این پرونده به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه قدمت این میراث جهانی به ۲۵ تا ۵۰ میلیون سال قبل بر‌ می‌گردد، افزود: وجود گونه‌های نادر گیاهی و جانوری، درختان دیرزیست با قدمت بالا، تنوع زیستی شگفت‌انگیز از مهم‌ترین شاخص‌های ثبت جنگل‌های هیرکانی به‌ عنوان میراث‌جهانی است.

به گزارش موج، جنگل‌های هیرکانی مازندران بعد از باغ عباس‌آباد بهشهر دومین میراث جهانی استان مازندران در لیست آثار حفاظت شده یونسکو است.

بیشتر بخوانید:

تنها روستای بدون زباله در ایران

شب‌های فرهنگی عید تا عید در مازندران برگزار شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *