پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳
زائرسرا

تفاهم‌نامه همکاری وزارت گردشگری با سازمان امور اراضی برای ساخت زائرسرا

تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت گردشگری با سازمان امور اراضی برای ساخت زائرسرا منعقد شده است.

به گزارش توریسم اینترنشنال،احمد تجری اظهارداشت: با توجه به تاکید و تمرکز دولت سیزدهم بر توسعه زائرسراها، یکی از اقدامات زیربنایی و ضروری فراهم آوردن بستر مساعد برای سرمایه‌گذاری در این زمینه بوده است که از سوی اداره‌کل سرمایه‌گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت مورد پیگیری قرار گرفت.

وی با استناد به آئین‌نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تأسیسات گردشگری، زائرسراها را یکی از مراکز اقامتی خودپذیرایی عنوان کرد و افزود: در راستای سرمایه‌گذاری و توسعه زائرسراها همکاری با سازمان امور اراضی انجام گرفت تا بر اساس آئین‌نامه نصاب، اراضی ملی قابل واگذاری به طرح‌های گردشگری که در اختیار این سازمان هستند در قالب راه‌اندازی زائرسراها مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

تجری خاطرنشان کرد: اراضی مورد نیاز برای ایجاد زائرسراها مستلزم اصلاحیه بود که با همکاری سازنده و قابل تقدیر سازمان امور اراضی در سه درجه مجزا با حداکثر زمین مورد نیاز از سی هزار تا هفت هزار متر و کاربری زائرسرا به صورت واحد پذیرایی، اقامتی، فرهنگی و تسهیلات عمومی از جمله پارکینگ، نمازخانه و غیره مورد توافق مشترک قرار گرفت.

مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری اظهار کرد: از این پس کلیه متقاضیان بر مبنای تفاهم‌نامه منعقد شده برای ایجاد زائرسراها، امکان سرمایه‌گذاری برای ارائه خدمات به گردشگران و زائران در محورها و مقاصد گردشگری دینی و مذهبی را خواهند داشت.

تفاهم‌نامه منعقد شده میان معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سازمان امور اراضی اخیراً به امضای علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری کشور و محمدعلی شجاعی رئیس سازمان امور اراضی و نماینده تام الاختیار وزارت جهاد کشاورزی رسیده است.

بیشتر بخوانید:

تشکیل اولین شورای عالی زیارت در استان فارس

بازدید بیش از ۲ میلیون مسافر نوروزی از استان کرمان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *