پ٫ اردیبهشت ۲۰ام, ۱۴۰۳

Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2014-07-27 04:46:24Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com

بازگشایی درهای کاخ سلیمانیه کرج به روی گردشگران

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری استان البرز از باز گشایی کاخ سلیمانیه خبر داد و اعلام کرد: مجموعه گردشگری کاخ سلیمانیه برای بازدید گردشگران آماده است.

به گزارش توریسم اینترنشنال،رحیم خاکی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز، گفت:در حال حاضر درب کاخ سلیمانیه در روزهای هفته از ساعت هشت تا یک به روی مردم باز است.

وی عنوان کرد:

علاوه بر این امکان هماهنگی برای بازدید تورهای گردشگری یا بازدیدهای گروهی از سوی دستگاه‌های مختلف مانند آموزش‌ و پرورش و… در روزهای تعطیل و ساعات بعد از وقت اداری نیز وجود دارد.

گفتنی است کاخ سلیمانیه یکی از بناهای ارزشمند استان البرز و مربوط به دوران قاجار است که در تاریخ دوم اسفند ۱۳۲۷ به شماره ثبت ۳۷۰ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

بنای این کاخ در بین سال‌های ۱۲۲۵ تا ۱۲۲۷ هجری قمری در دوران سلطنت فتحعلی شاه قاجار ساخته شده است. این کاخ به‌عنوان یکی از اولین بناهایی که روی پیلوت ساخته شده و با دارا بودن نقاشی‌های خاندان قاجار و تصاویر واقعی آن‌ها جذابیتی منحصربه‌فرد برای گردشگران دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *