ی٫ اردیبهشت ۱۶ام, ۱۴۰۳
کنسرت در فضا

برگزاری کنسرت در فضا

زیرو گراویتی (Zero-G) یک شرکت فضایی چینی می باشد که تمامی تجهیزات لازم را برای برگزاری یک کنسرت در هواپیمای مخصوص خود آماده کرده است.

به گزارش توریسم اینترنشنال،زیرو گراویتی، یک شرکت سرگرمی و گردشگری فضایی خصوصی است که در سال ۱۹۹۳ تأسیس شد و در «پارک اکتشاف» (Exploration Park) فلوریدا مستقر است. این شرکت از سال ۲۰۰۴، پرواز‌های ریزگرانشی را با هواپیمای «بوئینگ ۷۲۷-۲۰۰» اصلاح‌شده خود موسوم به «جی-فورس وان» (G-Force One) ارائه کرده و میزبان هزاران نفر از «مارتا استوارت» (Martha Stewart) نویسنده و مجری آمریکایی گرفته تا «استیون هاوکینگ» (Stephen Hawking) فیزیکدان و کیهان‌شناس فقید انگلیسی و «باز آلدرین» (Buzz Aldrin) فضانورد آمریکایی بوده است.

اکنون «زیرو گراویتی» با گزارش‌هایی مبنی بر اجرای یک مجموعه کنسرت برنامه‌ریزی شده، مکان‌های اجرا را به ارتفاعات جدیدی می‌برد. از آنجا که زیرو گراویتی می‌خواهد میزبان تعداد بیشتری از این کنسرت‌های منحصربه‌فرد باشد، قصد دارد اجرا‌هایی را که در گرانش صفر امکان‌پذیر هستند، گسترش دهد.

زیرو گراویتی در حال حاضر تنها فرصت تجاری سیاره ما برای علاقمندان است تا بتوانند بی‌وزنی بدون پرتاب واقعی به فضا را با هزینه‌های معقول تجربه کنند. پرواز‌ها تقریبا ۱۰۰ دقیقه طول می‌کشند و از پانزده بخش تشکیل شده‌اند که هر کدام از آن‌ها گرانش کاهش‌یافته را به مدت ۳۰ ثانیه شبیه‌سازی می‌کنند.

برای انجام دادن مانور‌های هوازی، سیستم هیدرولیک بازسازی‌شده جی-فورس وان، امکان ایجاد فشار هیدرولیکی مداوم را تا اندازه‌ای که مورد تایید «اداره هوانوردی فدرال آمریکا» (FAA) باشد فراهم می‌کند. فضای داخلی بازسازی‌شده با صندلی‌هایی که در عقب هواپیما قرار گرفته‌اند، حداکثر فضای شناور را فراهم می‌کند که به بخش‌هایی تقسیم می‌شود و برای راحتی و ایمنی، از کف تا سقف را در بر می‌گیرد.

زیرو گراویتی پیشتر یک پرواز با جاذبه صفر انجام داده است. نخستین اجرا‌های مورد نظر این شرکت روی دی‌جی‌ها و هنرمندان حوزه رپ و پاپ متمرکز هستند، اما زیرو گراویتی قصد دارد در آینده از گروه‌های نوازنده ساز نیز حمایت کند.

«گرگ ملون» (Greg Melon)، مدیر بازاریابی و فروش شرکت زیرو گراویتی در مصاحبه با اسپیس گفت: همه این ماجرا‌ها به عنوان یک مکالمه غیرمنتظره آغاز شد که با اعضای شرکت داشتیم. ما در نهایت به این ایده رسیدیم که اگر جی-فورس وان را به یک سالن کنسرت تبدیل کنیم، چه می‌شود. پس از این که ایده خود را به مدت دو هفته بررسی کردیم، به نظر رسید که نتیجه خواهد داد.

ملون و بقیه گروه زیرو گراویتی با چند هنرمند متفاوت تماس مستقیم داشتند تا علاقه آن‌ها را بسنجند و در نهایت دریافتند آن قدر پاسخ مثبت وجود دارد که به نظر می‌رسد اگر ایده خود را عملی نکنند، به خودشان بدی خواهند کرد. ملون ادامه داد: از دیدگاه هنرمندان، این راهی برای آنهاست تا مرز‌های کاری اجرا‌های زنده را جابه‌جا کنند. نمایش دیوانه‌کننده نور روی صحنه فقط تکرار می‌شود، اما این راهی است که نه تنها یک تجربه موسیقی زنده به‌یادماندنی را میزبانی کنند، بلکه میزبان یک تجربه فراموش‌نشدنی نیز باشند.

وی افزود: این کار به مخاطب امکان می‌دهد تا نه تنها تجربه‌ای بی‌نظیر از گوش دادن به یکی از هنرمندان مورد علاقه خود داشته باشند، بلکه این کار را در حالی انجام دهند که در جاذبه صفر شناور هستند، با آن هنرمند تنها چند متر فاصله دارند و در محیطی صمیمی‌تر قرار گرفته‌اند.

مسافران در طول کنسرت و در حالی که هواپیما در حال صعود است، یک مجموعه زمان‌بندی‌شده از سه یا چهار آهنگ را می‌شنوند.

ملون خاطرنشان کرد: ما به مهمانان یا مسافران، لباس پرواز شرکت زیرو گراویتی را ارائه می‌دهیم و آن‌ها می‌توانند لباس را نگه دارند. این ایده بسیار جالبی است، زیرا آن‌ها لباسی مشابه لباس افراد مشهور مانند «ایلان ماسک» (Elon Musk)، «جیمز کامرون» (James Cameron) یا «کیت آپتون» (Kate Upton) خواهند داشت که طی ۱۹ سال گذشته با ما پرواز کرده‌اند. ما هزینه‌ها را درست مانند پرواز‌های عمومی که به قیمت ۹۰۷۰ دلار به اضافه مالیات می‌فروشیم، در نظر می‌گیریم.

وی افزود: ما هنوز تاریخ تاییدشده‌ای نداریم، اما انتظار داریم که سه کنسرت جاذبه صفر را در سال جاری برگزار کنیم. هدف ما این است که برگزاری کنسرت‌ها تا حد امکان برای هنرمندان انعطاف‌پذیر باشد. ما به آن‌ها اجازه می‌دهیم تا زمان و مکان مناسبی را انتخاب کنند. اگر کسی می‌خواهد کنسرتی را بیرون از لس‌آنجلس یا لانگ بیچ برگزار کند، همین طور خواهد شد. از آنجا که ما در سراسر کشور پرواز می‌کنیم، تا زمانی که یک باند ۸۰۰۰ فوتی برای ما فراهم باشد می‌توانیم هر زمان و مکانی را که هنرمند ترجیح بدهد، در نظر بگیریم.

بیشتر بخوانید:

کاشت اولین محصول کشاورزی در خاک مریخ موفقیت آمیز بود

انسان یک گام دیگر به رویای زندگی در ماه نزدیکتر شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *