د٫ اردیبهشت ۱۰ام, ۱۴۰۳

حمایت ۲۳ میلیارد ریالی از هنرمندان صنایع‌دستی گنبد‌کاووس

رئیس اداره گردشگری و صنایع دستی گنبد‌کاووس گفت:برای حمایت از فعالان و هنرمندان صنایع دستی ۲۳ میلیارد ریال تسهیلات درنظر گرفته شده است.

به گزارش توریسم اینترنشنال،محمدجواد ساوری روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران و فعالان فضای مجازی گنبدکاووس اظهارکرد: سال گذشته در استان سه میلیون و ۴۰۰ هزار دلار صادرات صنایع دستی انجام شد.

وی افزود: هنردست هنرمندان صنایع دستی قوم ترکمن قیمت کمی ندارد و باید به کمک رسانه این ظرفیت‌ بازشناسانده شود تا در حوزه صادرات بتوانیم عملکرد خوبی داشته باشیم که لازمه آن افزایش اتحاد و همدلی میان هنرمندان برای انجام کار تیمی با هدف توسعه صادرات است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان ادامه داد: لازمه تحقق توسعه صادرات شناسایی ذائقه کشورهای هدف با استفاده از فرصت برگزاری هفته‌های فرهنگی است.

ساوری گفت: گنبدکاووس به واسطه صنایع دستی فعال، روستای ثبت ملی تنگلی، سایت تاریخی، اسب سواری و فرش ترکمن بسته کاملی برای گردشگری است و گروه‌های توریستی می‌توانند تورهای یک هفته‌ای را در این شهرستان برگزار کنند لذا باید در حوزه تاسیسات گردشگری و سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها خرد مانند بوم‌گردی بیشتر تلاش شود.

وی بیان کرد: سبک و سیاق زندگی ترکمن در کنار قوم ترک ساکن گنبدکاووس می‌تواند تلفیق مناسبی برای گردشگران و بیابان‌های گنبدکاووس بستر خوبی برای توسعه بوم گردی‌ها با معرفی اسب سواری و راه اندازی کاروان شتر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان افزود: برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری به سرمایه گذاران بخش خصوصی که علاقمند ورود به این حوزه در گنبدکاووس هستند تسهیلات پرداخت می‌شود.

ساوری ادامه داد: از سال ۱۴۰۰ تاکنون طرح‌های گردشگری با حجم سرمایه گذاری پنج هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۶۷۱ نفر در شهرستان گنبدکاووس موافقت اصولی اخذ کردند.

وی عزم دولت را توسعه گردشگری دانست و گفت: تیم مدیریتی استان بر توسعه گردشگری تاکید دارد و می‌طلبد اهالی رسانه در برندسازی فرصت‌های گردشگری همراه باشند چرا که گردشگری در دنیا امروز پول‌سازترین صنعت شناخته می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان با اشاره به اینکه گنبدکاووس به گواه برج قابوس، شهر تاریخی جرجان و قسمتی از دیوار دفاعی جرجان اصلی ترین منطقه تاریخی استان شناخته می‌شود، بیان کرد: در طول سالیان گذشته آنگونه که باید به واسطه محدودیت‌های میراثی برج قابوس، شهر جرجان و بخشی از دیوار تاریخی گرگان نتوانستیم زیرساخت‌های گردشگری در خور شان مردم این شهرستان و مسافران را ایجاد کنیم.

ساوری افزود: تلاش داریم کمی از معذوریت‌های قانونی بکاهیم تا بر زیرساخت‌های رفاهی مردم گنبدکاووس افزوده شود لذا تیم مدیریتی استان در راس آن استاندار مکاتباتی را با وزیر میراث فرهنگی داشتند و پیگیری‌هایی را در سطح ملی برای به حداقل رساندن این معاذیر انجام دادند تا زیرساخت‌ها خرد و کلان گردشگری در این شهرستان ایجاد شود.

وی اضافه کرد: گنبدکاووس به واسطه ثبت جهانی برج قابوس به عنوان اثر فاخر فرهنگی، تاریخی و بشری یک برند در کشور است لذا باید بر پایه این جایگاه توسعه زیرساخت‌های آن انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *