پ٫ فروردین ۳۰ام, ۱۴۰۳
گلیم خراسان شمالی

درخشش گلیم هنرمندان خراسان شمالی در نمایشگاه مونیخ آلمان

گلیم دستبافت هنرمندان خراسان شمالی در جشنواره مونیخ آلمان به خوبی درخشیدند.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ علی مستوفیان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت:  این نمایشگاه از ۱۵ تا ۱۹ تیرماه امسال در شهر مونیخ آلمان بر پا شده و با بیش هزار غرفه، مجموعه کاملی از خدمات، محصولات و آخرین روند فناوری و نوآوری در زمینه صنایع‌دستی را ارائه می‌دهد.
نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی مونیخ هر ساله در تیرماه برگزار می‌شود و پیشرو در زمینه صنایع‌دستی با محتوای ساخت‌وساز، نوسازی، محل ملاقات برای بازدیدکنندگان تجاری، خانه، محل کار، یراق‌آلات آشپزخانه، صنایع‌دستی، طراحی، ساخت‌وساز بیرونی، فضای باز و فناوری در زمینه باغ است.
گلیم خراسان شمالی که روزگاری به خاطر نقوش زیبای حیوانات حلال گوشت، میوه‌های مختلف و غلات، به عنوان سفره غذای ساکنان خراسان شمالی مورد استفاده قرار می‌گرفت، امروزه نیز با اقبال مردم مواجه است و سالانه بیش از ۱۵۰ هزار متر مربع از این دستبافته داری تولید می‌شود.
این دستبافته داری یک هنر خاص از بافته‌های داری منحصربه‌فرد زنان کرد عشایر شمال خراسان است و نقش‌های بافته شده نشان از عظمت فرهنگ، هنر، باورها، آداب و رسوم، و تاریخ پر فراز و نشیب قومی کرد‌های این دیار را دارد.
۱۶ هزار فعال هنرمند خراسان شمالی در ۶۱ رشته صنایع دستی فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

مرمت گرمابه تاریخی قلعه خان در مانه و سملقان آغاز شد

توسعه ظرفیت های خراسان شمالی در گرو صنعت گردشگری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *