ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

زیرساخت های گردشگری مجموعه تاریخی ریوی خراسان شمالی بازسازی می‌شوند

رئیس اداره گردشگری و میراث فرهنگی خراسان شمالی از اجرای ۶ پروژه در مجموعه تاریخی ریوی، به منظور رشد زیرساخت های این مجموعه خبر داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، علی مستوفیان، کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: در روند سال مالی ۱۴۰۲ از محل اعتبارات ملی و استانی ۶ طرح زیربنای در محوطه تاریخی ریوی بااعتباری به بالغ بر ۲۱ میلیارد ریال آغاز شد که در ابتدای مهرماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: طرح ساماندهی مسیر گردشگری سایت، طرح تکمیل ساختمان معرفی گردشگری، طرح ساخت و نصب تابلوهای جاده‌ای معرفی سایت طرح زیرساختی برق‌رسانی به محوطه تاریخی ریوی و طرح مرمت و بازآفرینی کوره قدیمی محوطه تاریخی ریوی از جمله پروژه‌های عمرانی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان شمالی در پایگاه ملی میراث‌فرهنگی ریوی است که به‌زودی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی افزود: محوطه تاریخی ریوی بقایای یک شهر تاریخی از دوران هخامنشی، اشکانی و ساسانی است که با شماره ۷۲۰ در سال ۱۳۴۶ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید. این شهر تاریخی پتانسیل بالایی جهت رشد و رونق صنعت گردشگری و اشتغال‌زایی پایدار در منطقه دارد.

وی گفت: ساخت مجموعه گردشگری با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، ایجاد سایت موزه فضای باز گردشگری و انجام پژوهش‌های باستان‌شناسی و مرمتی نیز از جمله طرح‌های در دست اقدام در این شهر تاریخی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *