س٫ اردیبهشت ۴ام, ۱۴۰۳

مستند گردشگری شهرستان گرمه ساخته می شود

ساخت مستند معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان گرمه در استان خراسان شمالی کلید خورد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گرمه گفت: ساخت مستند معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان گرمه کلید خورد.

صبح امروز وحید محمودی‌فر، سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گرمه در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهارکرد: مستند جاذبه‌های گردشگری گرمه برای پخش در رسانه ملی ساخته می‌شود.

وی گفت: شهرستان گرمه در جنوب غربی خراسان شمالی قرار گرفته و از شمال به  مانه و سملقان، از شمال غرب به  گلستان، از غرب به سمنان، از جنوب و شرق به جاجرم منتهی می‌شود.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گرمه افزود: گرمه به لطف موقعیت راهبردی خود بر سر راه‌های کاروان‌رو همواره مورد توجه قرار داشته و از دوران پیش از تاریخ تا ادوار متاخر اسلامی به طور پیوسته نقش بارزی را در تکامل فرهنگی خطۀ خراسان ایفا کرده است.

وی ادامه داد: وجود محوطه­‌های بزرگ از دوره­‌های مس- سنگی و عصر مفرغ از قبیل منجاق‌تپه و تپه­‌های پیش از تاریخی در سراسر دهستان گلستان از جمله استقرارهای پیش از تاریخی در اطراف روستای دشت در پهنۀ شهرستان گرمه آن را به یکی از مهم‌ترین استقرارگاه‌های بشری در خراسان‌شمالی بدل کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *