ج٫ اردیبهشت ۱۴ام, ۱۴۰۳
عالی قاپو

نصب تجهیزات حفاظتی و سیستم اطفا حریق در عالی‌قاپو

مدیر پایگاه جهانی میدان نقش جهان اعلام کرد : با هزینه‌ای بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان دوربین‌های حفاظتی و سیستم اعلام حریق در بنای تاریخی عالی قاپو نصب گردید.

به گزارش توریسم اینترنشنال،فریبا خطابخش، مدیر پایگاه جهانی میدان امام(ره) گفت: مجموعه تاریخی کاخ عالی‌قاپو یکی از بلندترین بناهای تاریخی اصفهان و ایران با بیش از ۳۴ متر ارتفاع است که در ضلع غربی مجموعه جهانی میدان امام(ره)  قرار دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت این بنای تاریخی، لزوم اجرای طرح‌های حفاظتی در این مجموعه تاریخی بیش از هر زمان دیگر احساس می‌شد، به همین دلیل با تأمین اعتبار لازم، طرح تعمیر و اجرای دوربین‌های حفاظتی مداربسته و سیستم اعلام حریق این مجموعه تاریخی آغاز شد.

فریناز فاتحی، مدیر مجموعه تاریخی کاخ عالی‌قاپو نیز گفت: کارشناسان و متخصصان طرح حفاظت از این مجموعه تاریخی در اجرای نصب این دوربین‌ها، تجهیزات مکان‌های مختلف این بنا از جمله پشت‌بام، اتاق‌های مختلف بنا و همچنین درپوش (سقف کاذب) سقف ایوان عظیم این کاخ را به‌روزرسانی کرده و تجهیزات جدید را نصب خواهند کرد.

وی ادامه داد: این عملیات در شرایط سخت و با توجه به تعدد بخش‌های مختلف این بنای تاریخی از پیچیدگی‌های خاصی برخوردار بوده و نیاز به حضور متخصصان در تمامی بخش‌های این مجموعه داشته که بااعتباری بالغ‌بر ۲ میلیارد ریال اجرا شد.

بیشتر بخوانید:

فرصت نمایش توانایی زنان در حوزه هنر با برپایی جشنواره توراندخت

خطر ارتشعات مترو اصفهان بر آثار تاریخی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *