چ٫ اردیبهشت ۱۹ام, ۱۴۰۳

وزیر گردشگری: مرز باشماق بهترین مسیر تردد برای زائرین اربعین است

رئیس وزارت گردشگری و میراث فرهنگی کشور گفت:بهترین مسیر برای تردد زائران اربعین،به دلیل امکانات و آب و هوای معتدل مرز باشماق در کردستان است.

به گزارش توریسم اینترنشنال،سیدعزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی صبح امروز در فرودگاه سنندج در جمع خبرنگاران رسانه‌ها اظهار کرد: کردستان مهد فرهنگ و هنر ایران است.

وی افزود: حوزه ماموریت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در استان کردستان بسیار غنی است برای پیگیری ماموریت‌های وزارتخانه به دعوت نمایندگان مردم کردستان در مجلس و با هماهنگی استاندار به این استان سفر کرده و در این سفر از شهرستان‌های مختلف بازدید خواهم کرد.

وی خاطرنشان کرد: کردستان مهد فرهنگ و هنر ایران است، کردستانی که خود ایران است، وقتی ما به لحاظ میراث فرهنگی ایران باستان را بررسی می‌کنیم کردستان از هر جای دیگر بالاتر است.

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی افزود: آنقدر نمادهای ارزشمند فرهنگی و تمدنی در کردستان وجود دارد که همه ملت ایران به آن افتخار می‌کنند.

ضرغامی از کردستان به عنوان مظهر وحدت شیعه و سنی نام برد و اظهار کرد: وقتی در سال‌های اول انقلاب دشمنان نگاه پر طمعی به این منطقه داشتند خوشبختانه با هوشیاری مردم و سلحشوری آنها افتخارات زیادی برای ملت ایران کسب کردند.

وی گفت: به پاس این همه شجاعت و نقش‌آفرینی وظیفه داریم عقب‌ماندگی تاریخی که در طول سالیان گذشته در این منطقه وجود داشته را با برداشتن گام‌های اساسی و حرکت جهادی جبران کنیم.

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی در مورد کردستان به عنوان مسیر زوار اربعین حسینی به عنوان دومین سال اذعان کرد: توصیه بنده به زائرین اربعین این است که کردستان و مرز باشماق را با توجه به وضعیت آب و هوایی و همچنین آشنایی بیشتر با جاذبه‌های گردشگری و ایجاد تعادل و کمک به تردد در مرزها به عنوان مرز ترددی خود در این حرکت بزرگ فرهنگی انتخاب کنند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین وظایف و رسالت‌های وزارت میراث فرهنگی ایجاد مسیرهای جایگزین در مقاصد گردشگری در سفرهایی است که به صورت سنتی در ایام مختلف صورت می‌گیرد است، گفت: ایجاد مسیرهای جایگزین در سفرها زمینه را برای خدمات‌رسانی بهتر به زائرین و مسافرین فراهم و موجب کاهش ترافیک می‌شود از دو سال گذشته مسیرهای جایگزین برای اربعین در کشور مورد توجه قرار گرفته است.

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی افزود: همه جای ایران دیدنی و مقصد گردشگری است و ظرفیت استفاده طبیعی و میراث فرهنگی را دارد کردستان یک استان استثنایی به ویژه به لحاظ طبیعی است و به خاطر مرزی بودن می‌تواند ظرفیت خوبی برای زائرین باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *