پ٫ اردیبهشت ۲۰ام, ۱۴۰۳

کشف یک حفره بزرگ خورشیدی که اندازه آن ۲۰ برابر زمین است

ستاره شناسان روی سطح خورشید یک حفره بزرگ، به اندازه ۲۰ برابر زمین را شناسایی کرده اند.گفته میشود این حفره سبب وزش طوفان های شدید خورشیدی به سوی زمین خواهد شد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛در حال حاضر دانشمندان با زیر نظر گرفتن شرایط در حال بررسی طوفان های ایجاد شده هستند تا ببینند آیا میتواند بر میدان مغناطیسی زمین، عملکرد ماهواره ها و دیگر دستگاه‌های مخابراتی موثر باشد یا خیر.

محققان نخستین بار یک حفره را در تاریخ ۲۳ مارس با اندازه ۳۰ برابر زمین مشاهده کرده بودند. این حفره باعث ایجاد بادهای خورشیدی شدید و شفق های قطبی در جنوب آریزونا شده بود. این رصد توسط رصدخانه خورشیدی ناسا انجام گرفت. این رصدخانه وظیفه مطالعه خورشید را بر عهده دارد. به گفته مقامات ناسا این حفره های جدید به عنوان مناطق دارای بار مغناطیسی بادهای خورشیدی را ایجاد می کنند.

حفره های تاجی به عنوان پدیده‌ای رایج در خورشید در نزدیکی قطب های این ستاره در زمان چرخه فعالیت خورشید به وفور ظاهر می شوند. البته تعداد آنها در زمان کاهش فعالیت خورشید در چرخه ۱۱ ساله بیشتر است.

با وجودی که اغلب حفره های شناسایی شده در نزدیکی قطب خورشید قرار داشتند اما حفره جدید در نزدیکی استوا قرار گرفته است. به گفته ناسا این حفره‌ها بی خطر بوده و تنها می‌توانند به طور موقت در برخی اوقات ارتباطات ماهواره‌ای و انتقال رادیویی را در ارتفاعات بالا مختل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *