ی٫ اردیبهشت ۹ام, ۱۴۰۳

برای اولین بار در جهان چین اینترنت پرسرعت ۶G را با موفقیت آزمایش کرد

مهندسان و دانشمندان چینی موفق شدند برای اولین بار در جهان اینترنت ۶G را با موفقیت آزمایش کنند.این خبر نگرانی رقیب دیرینه چین در تکنولوژی یعنی آمریکا را به شدت برانگیخته است.

به گزارش توریسم اینترنشنال،از آنجاکه رقابت از حالا بر سر توسعه فناوری ۶G آغاز شده است، موفقیت چین در آزمایش اینترنت فوق‌سریع خود، ایالات متحده را بیش از هر زمان دیگری نگران کرده است. این موضوع به‌حدی برای آمریکا اهمیت داشته که موضوع جلسه هفته گذشته کاخ سفید با مدیران شرکت‌های بزرگ فناوری، حول محور نسل بعدی ارتباطات بی‌سیم بود.

مقامات آمریکایی نگران هستند که کشورهای دیگر در ایجاد استانداردهای جدید اتصال ۶G پیش‌قدم شوند و اخباری که از چین درز کرده، بیش از همیشه آنها را به تکاپو انداخته است. آکادمی علوم و صنعت هوافضای چین، چندی پیش برای اولین بار از یک انتقال بی‌سیم موفق در سطح فرکانس تراهرتز (THz) با دستیابی به نرخ داده ۱۰۰ گیگابیت در ثانیه خبر داده بود. برای درک بهتر این موضوع، پوشش ۵G که با سرعت ۱ گیگابیت در ثانیه در ایالات متحده ارائه شده، اکنون در رده بسیار سریع در نظر گرفته می‌شود.

این فناوری از فرکانس‌های تراهرتز استفاده می‌کند که مشابه باند امواج میلی‌متری مورد استفاده در ۵G، می‌تواند مشکلاتی را در محدوده سیگنال و نفوذ از میان ابرها و مه ایجاد کند. بااین‌حال، ارتباطات THz می‌توانند انتقال بی‌سیم را تقریبا به‌خوبی انتقال از طریق فیبر انجام دهند. از آنجاکه بعید است پیش از سال ۲۰۳۰ شاهد ظهور شبکه ۶G در سطح گسترده باشیم، این فناوری جدید یک پیشرفت بزرگ محسوب می‌شود که می‌تواند به ارائه خدمات فوق‌العاده در حوزه‌های سرگرمی، خودرو و غیره منجر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *