ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

تبریز بیش از ۴ هزار بنای باستانی را در دل خود جای داده است

رئیس اداره گردشگری و میراث فرهنگی تبریز ضمن اشاره به قدمت زیاد و فرهنگ غنی این استان گفت: تبریز بیش از ۴ هزار اثر تاریخی را در خود جای داده است.

به گزارش توریسم اینترنشنال، احمد حمزه زاده با اشاره به دیدار خود با مقام‌های کشورهای ازبکستان، تاجیکستان و قزاقستان در حاشیه اجلاس کشورهای عضو پیمان شانگهای واقع در شهر ارومچی کشور چین، خاطرنشان کرد: توسعه دیپلماسی نقطۀ عطف رشد گردشگری خارجی و آشنایی گردشگران با کشورها و فرهنگ‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه در توسعه دیپلماسی گردشگری مؤلفه‌های متعددی نقش آفرینی می‌کنند؛ گفت: یکی از مؤلفه‌های اثر بخش در توسعه صنعت گردشگری، توجه به فرهنگ دیگر کشورها، به‌ویژه کشورهایی با تاریخ غنی در حوزه میراث‌فرهنگی، آثار تاریخی، جاذبه‌های طبیعی و صنایع‌دستی است.

حمزه راده با اشاره به وجود چهار هزار اثر تاریخی در استان، خاطرنشان کرد: بازار مسقف تبریز و مجموعه کلیساهای استان و ژئوپارک ارس ثبت جهانی شده‌اند و مهر ماه امسال در جریان برگزاری اجلاس جهانی سازمان جهانی گردشگری ملل متحد(unwto) در سمرقند ازبکستان، روستای صخره‌ای کندوان هم به عنوان یکی از بهترین روستاهای گردشگری دنیا ثبت شد .

وی طبیعت بکر و زیبای ارسباران را هم از ظرفیت‌های استان عنوان کرد و گفت: درصدد تعریف مسیر جدید گردشگری شمالغرب کشور با محوریت شهر تبریز هستیم.

حمزه‌زاده اظهار کرد: در اجلاس کشورهای عضو پیمان شانگهای واقع در شهر ارومچی کشور چین، بین کشور ایران و کشورهای ازبکستان، تاجیکستان و قزاقستان در خصوص دیپلماسی گردشگری، تبادل و آشنایی متقابل فرهنگی و تاریخی هم‌اندیشی صورت گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *