ج٫ اردیبهشت ۱۴ام, ۱۴۰۳

مرمت ۶۲ بنای تاریخی یزد

اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد از مرمت ۶۲ بنای تاریخی این شهر تا پایان شهریورماه سال ۱۴۰۲ با اعتباری بالغ بر ۳۱۹ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ عبدالمجید شاکری شمسی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد افزود: جدا از اقدامات حفاظتی انجام‌شده زیر نظر معاونت میراث‌فرهنگی استان توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و سازمان‌ها، مرمت بناهای یاد شده توسط این اداره کل آغازشده و در شرف تکمیل است.

شاکری شمسی اضافه کرد: این بناها در سطح استان یزد بر مبنای پایش های ادواری کارشناسان میراث‌فرهنگی در ستاد و شهرستان‌ها تعریف شده است.

وی تصریح کرد: استان یزد با برخورداری از ۲هزار اثر ثبت‌شده در فهرست آثار ملی، پنج اثر ثبت‌شده در فهرست میراث جهانی یونسکو و نیز حدود ۳۶۰۰ هکتار بافت تاریخی ثبت‌شده از زمره استان‌های شاخص تاریخی کشور است که به همین سبب هرساله تعداد قابل توجهی گردشگر فرهنگی داخلی و خارجی را به خود جذب می‌کند.

یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه‌ها، شیرینی، شهر قنات، قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *